اسانس جاندویا ( نوتلا)

اسانس جاندویا ( نوتلا) ، طعم دهنده جاندویا ( نوتلا ) :

اسانس جاندویا نوتلا در گروه طعم دهنده و اسانس های شبه طبیعی قرار دارد .

 

جاندویا ( gianduia ) :

در دوران سلطنت ناپلون در تورین در سالهای ۱۷۹۶ – ۱۸۱۴ میلادی  ، شکلاتی حاوی ۳۰ در صد فندق ابداع گردید .

نام Gianduia  در سال ۱۸۵۲ برگرفته شده از یک شخصیت عروسک خیمه شب بازی که نشان دهنده الگویی کهن از  منطقه تورین ایتالیا (  استفاده فندق در شکلات ) میباشد .

نوتلا نیز جزو خانواده جاندویا میباشد که در دنیا به عنوان یک برند جهانی مطرح شده است .

 

نوتلا (Nutella)  :

این کلمه از دو واژه‌ی Nut به معنای فندق و ella حرف تعریف برای کلمات مونث در زبان ایتالیایی تشکیل شده است. نوتلا مزایای زیادی دارد و محبوب میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا محسوب می‌شود. از مزایای این شکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوتلا حاوی فندق است. در واقع هر ۱۰۰ گرم از این شکلات صبحانه حاوی ۱۳ گرم فندق است که سرشار از ویتامین E، پتاسیم، منگنز و همچنین آرژنین می‌باشد. ویتامین E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. آرژنین اسیدآمینه‌ای است که نقش موثری در عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن و ترشح هورمون‌ها دارد

 

مربا کره نوتلا هر ۱۰۰ گرم
۲۴۰ ۷۴۲ ۵۴۱ کالری
۰ ۸۲ ۳۱ چربی
۶۰ ۰ ۵۶ قند (گرم)
۰ ۱ ۵ پروتئین (گرم)

 

با همین مقایسه‌ی اجمالی متوجه می‌شوید که میزان کالری موجود در کره بیشتر از نوتلا است. از این گذشته کره چربی بیشتری نسبت به نوتلا دارد. واقعیت این است که اسیدهای چرب کره بیشتر است و چربی بد خون را افزایش می‌دهد. ۲ قاشق غذاخوری نوتلا حاوی ۳٫۵ گرم چربی اشباع شده است که معادل حدود ۱۸ درصد میزان مجاز روزانه است. توجه داشته باشید که هر چه میزان دریافت چربی های اشباع شده کم باشد قلبتان در سلامتی بیشتری قرار خواهد داشت و تناسب اندامتان حفظ خواهد شد.

توجه داشته باشید که میزان قند موجود در نوتلا زیاد است یعنی حدود ۵۶ درصد. دو قاشق غذاخوری از این محصول حاوی ۲۱ گرم قند است که معادل ۵ قاشق چای‌خوری شکر است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه به خانم‌ها توصیه می‌کنند که روزانه بیش از ۶ قاشق چای‌خوری مصرف نکنند. این میزان برای آقایان به ۹ قاشق چای‌خوری محدود می‌شود. البته مصرف گاه به گاه نوتلا مشکلی به وجود نخواهد آورد با این حال بهتر است در مصرف این شکلات زیاده‌روی نکنید در غیر این صورت قند و چربی زیادی عایدتان خواهد شد.

توجه داشته باشید که میزان قند موجود در نوتلا زیاد است یعنی حدود ۵۶ درصد.

دو قاشق غذاخوری از این محصول حاوی ۲۱ گرم قند است که معادل ۵ قاشق چای‌خوری شکر است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه به خانم‌ها توصیه می‌کنند که

روزانه بیش از ۶ قاشق چای‌خوری مصرف نکنند

نوتلا برای افراد لاغر مفید است. افرادی که می‌خواهند کمی چاق شوند لازم است که میزان کالری دریافتی روزانه‌اش را افزایش دهد. بهتر است این افزایش کالری با مصرف مواد غذایی سالم و مناسب باشد. نوتلا که هر ۱۰۰ گرم آن حاوی ۵۴۱ کیلوکالری است می‌تواند برای این افراد مفید باشد. در واقع هم فال است و هم تماشا. هم از طعم بی‌نظیر آن بهره‌مند می‌شوند و هم کالری مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.

نوتلا حاوی فندق است. در واقع هر ۱۰۰ گرم از این شکلات صبحانه حاوی ۱۳ گرم فندق است که سرشار از ویتامین E، پتاسیم، منگنز و همچنین آرژنین می‌باشد. ویتامین E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. آرژنین اسیدآمینه‌ای است که نقش موثری در عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن و ترشح هورمون‌ها دارد.

ویژگی هایی که این محصول را از محصولات مشابه برتر می سازد:

  1.  شفافیت فوق العاده
  2.  کیفیت بالا
  3.  مطابق بودن فرمول با استانداردهای جهانی
  4.  دوز پایین مصرف
  5.  تازه بودن مواد

 

ویژگیهای اسانس جاندویا ( نوتلا ) :

تهیه شده از بهترین مواد اروپایی توسط شرکت JAR لهستان با بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان در اروپا و سایر نقاط جهان

مورد تایید معتبرترین شرکتهای صنایع غذایی در ایران میباشد.
–  مایع(محلول در آب ،محلول در روغن،محلول در آب و روغن)

–  اسانس جاندویا  تولید شده در شرکت JAR دارای مقاومت حرارتی بالا میباشد.

 

موارد مصرف :

 

بسته بندی :

۱   و   ۱۰   کیلوگرمی   ( مایع )

 

این محصول دارای پروانه بهداشت از سازمان غذا و دارو میباشد .

 

 

جهت دریافت نمونه ، سفارش  و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل نمایید.

تماس با ما